لیست مطالب
نمایش 1 - 1 از 1 نتیجه

دپارتمان زبان انگلیسی (Multilingual department)

                             

 

سرکار خانم دکتر سارا نظامی

    -   مسلط به زبان های انگلیسی،فارسی،اسپانیایی،عربی

   -  16  سال سابقه کاری در مدیریت بخش مدارس چند زبانه

   -   تدریس به کودکان، نوجوانان ، بزرگسالان ، کنکور ، آیلتس ، تافل

   -   مسئول آموزشی بخش زبان تخصصی در مدارس و مهدکودک های مناطق یک ، دو ، سه، شش و هشت آموزش و پرورش از جمله 

       (مدارس دخترانه و پسرانه بانک توسعه صادرات،آوای علم،راه نو، راهیان رشد، راهیات فضیلت، نوید صالحین آوای علم،مدرسه وزرات امورخارجه، نورالهام، مجتمع ساعی، حضرت رقیه و ... )

   -   طراحی و تالیف کتب کودکان از سال 1382

   -   همکاری با آقای عنبرستانی در تالیف کتاب ادبیات فارسی سبز در سال 1380

   -  برگزار کننده دوره های آموزش TTc,workshop تخصصی تدریس زبان برای معلمین مدارس و آموزشگاه ها از جمله همکاری درتربیت معلمین زبان آموزش و پرورش استان در بخش زبان در موسسه

      میلاد با همکاری استاد تقوی نژاد در سال تحصیلی 83 - 82

   -   ترجمه قرآن کریم به زبان های انگلیسی و فارسی

   -   آموزش تخصصی زبان انگلیسی ، در زمینه های آموزش علوم ،ریاضیات ،قرآن ،نمایش ، شعرهای آموزشی ، کاردستی ، زبان عمومی و مکالمه تخصصی

 

اهداف:


ما در بخش زبان مجتمع سفیران پردیس بر این اعتقادیم که زبان انگلیسی تنها یک درس نیست بلکه ابزاری است که میتوان با آن علوم و دانش مختلف را آموخت و درابعاد مختلف زندگی به کار گرفت واین آموزش چند بعدی بهتر است از سطح دبستان بر اساس پایه صحیح آموزشی صورت گیرد.

♦️ در بخش زبان انگلیسی آموزش بر اساس چهار مهارت زبانی است:

►Listening  

►Speaking   

►Comprehension     

►Writing

* پیش دبستان

در این بخش بر اساس واحد کارهای اصلی پیش دبستان، مهارت های مکالمه و نمایشی دانش آموزان تقویت میگردد

 * پایه اول و دوم دبستان

خواندن و نوشتن بر اساس جملات و صداشناسی در کنار مکالمات روزمره و آموزش علوم، ریاضی، نمایش، کاردستی، قرآن، شعر و سرود

* پایه سوم، چهارم و پنجم دبستان

کتابهای ترمیک English Time آمریکایی در کنار علوم، ریاضی، نمایش، قرآن، کاردستی و شعر آموزش داده می شود.

*پایه ششم دبستان

کتاب های ترمیک American English File آموزش داده میشود که بر چهار مهارت اصلی زبان تاکید دارد و مکالمات بر اساس نمایش های کاربردی به دانش آموزان آموزش داده میشود.

 

*   برای تمامی پایه ها یک روز در هفته کلاس فیلم برگزار میگردد، تماشا فیلم به تقویت مهارت شنیداری، درک مطلب و مکالمه دانش آموزان کمک میکند.

پس ازتماشای فیلم داستان نویسی و انشاء نویسی توسط دانش آموزان صورت میگیرد.

فایل های ضمیمه شده

آرشیو
لیست مطالب
نمایش 1 - 1 از 1 نتیجه

سخن مسئول دپارتمان چند زبانه سفیران پردیس

Dear Parents

It gives me great Pleasure to welcome you to the English department of Safiran Pardis school

In the English atmosphere of our classes, we try to develop our students in to kind, creative, tolerant, Knownledgeable and passionate learners

Who are given the opportunity to succeed today, while being Prepared for the Complexies of tomorrow.

We have challenging and rigorous academic expectations in an inclusive environment where barriers To learning are indentified

appreciated and overcome together

We aim to develop the leaders of the future, by surrounding students with opportunities to innovate Critically of their own learning processes and outcomes.

Asa teacher and supervisor, my commitment to you is to provide a safe, secure enriching environment And lay the foundations under 

which your children can flourish You are very welcome to visit and interact with our wonderful team.

I look forward to meet and speak With you any time that could be possible

 

Very best whishes

Dr. Sara Nezami

Head of Multilingual department


آرشیو
لیست مطالب
نمایش 1 - 1 از 1 نتیجه

اهداف آموزشی

►Vision:

Our English department, in partnership with parents and community, will strive to prepare every Student to be a life long learner, productive citizen

and Allah's good Servant.

►Mission:

Our English department is committed to provide education following international standards of “EFL”

Yet adhering to local values, Islamic religious values, and Iranian tradition

►Values:

We believe in Allah, the most gracious the most merciful, and Islamic Republic of Iran's Values

►Do:

Our best to persure Excellence

►Inspire:

Collaboration and communication

►Set:

High Expectations and promote continuous self improvement

►Value:

Principal, headmistress, all Students, parents, staffs and the community

►Act:

With integrity

►Lead:

By example

►Understand:

The value of life long Learning

►Embrace:

Respect, and accept diversity

►Show:

Care, concern and attention towards eachother

 

We believe that:

     1. Students learn best when are given instructions based on Student-centered

Approaches that:

  • Encourage student Communication
  • Develop student’s cooperation and collaboration skills
  • Communicate high Expectation
  • Respect diverse talent and ways of learning

 

     2. Students learn best when the school's curricula:

  • Challenges students, Critical thinking abilities
  • Provides Students with opportunities through problem-based learning
  • Nurtures Creativity and diversity
  • Exposes students to diverse authentic experiences

 

      3. Students learn best when instructional practices and teaching strategies

  • Address all students according to their abilities, skills and interests

 

     4. Students learn best when they are given the opportunity to:

  • Reflect on what they learn emotionally and academically
  • Bring along their own experiences feeling, and understanding to their learning process
  • Take control over their own learning by setting goals and monitoring their own progress
  • Work towards becoming in dependent learners

 

      5.Students learn best when they are exposed to global themes:

  • Via using media and information technology
  • Via using a learner-centered practice

 

      6. Students learn best:

  • Via using media and information technology
  • Via using a learner-centered practice

 

     7. Students learn best in a safe environment that:

  • Support student's emotional and academic development
  • Respect the social culture and beliefs
  • Protects their physical well being

 

 

Skills

*Learning and innovation skills:

1- collaborate with others from diverse back ground

2- recognize, appreciate and respect other's points of view

3- think critically and use new information

4- use logical reasoning to draw conclusions

5- use imagination to generate new ideas

6- use strategies to solve problems and make appropriate decisions

7- contribute to group effort with ideas suggestions and work

 

*Information media and technology skills:

1- use technology in a knownlegeable and ethical manner

2- utilize information systems in personal, academic, daily and professional contexts

3- select appropriate tools and procedure to accomplish tasks

 

*life skills:

1- Exhibit healthy life style

2- Exhibit honesty and integrity

3- Accept responsibility for their own actions

4- Demonstrate effective leadership skills

5- Recognize and Respond to societal needs

6- Participate in efforts to preserve the environment for future generations

7- Recognize that the learning process is a life long journey

 

 

*Expectations:

We expect our graduate students to succeed in life of the 21 st century by demonstrating the following core

 

 *subjects:

Acquire a sound foundation in core academic areas and to be able to utilize this information in their life

Long learning journey

 

Each student can become a life long learner


آرشیو